reklama

Ako vybaviť reklamáciu

Určite sa každý z vás stretol s problémom aký sa stal mne. Po zakúpení tenisiek značky Adidas sa mi približne po troch mesiacoch nosenia roztrhli. Nuž čo už, behnem do predajne kde som si ich zakúpil a zreklamujú mi ich. Veď predsa značka Adidas nielen na slovenskom trhu niečo znamená. Omyl!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po mojom príchode do predajne Adidas v OC Centro Nitra som vyložil tovar na stôl a predavačke oznámil že som prišiel s reklamáciu. Predavačka sa kyslo zatvárila a domyslel som si že niečo ako reklamácie nemajú moc radi. Ale čo mala so mnou robiť som predsa zákazník a je ma potrebné vybaviť k mojej spokojnosti.

Samozrejme som odovzdal tenisky spolu s dokladom o zakúpení. Vypísal som reklamačný lístok na ktorom bolo napísané že moja reklamácia bude vybavená do 30 dní. Predavačka si ešte poznačila telefonický kontakt na mňa pre prípad že by boli tenisky zreklamované skôr aby som sa po ne zastavil.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž 30 dní prešlo ako voda, nikto sa mi neohlásil tak som sa presne v 30ty deň reklamácie rozhodol zastaviť v uvedenej predajni (chcel by som podotknúť že to bolo v piatok). Predavačky som sa spýtal ako to vyzerá s mojou reklamáciou a predložil som jej reklamačný lístok. Pozrela na mňa a začala sa hrabať v papieroch. Jej namáhavú prácu som prerušil a povedal jej že nemusí nič hľadať že vidím škatuľu v ktorej som tenisky doniesol a je presne na tom istom mieste ako ju jej kolegyňa položila. Predavačka otvorila škatuľu a na moje a zrejme aj jej prekvapenie moje tenisky tam zostali nedotknuté, dokonca pomaly zapadali prachom. Spýtal som sa predavačky ako je možné že ich ešte ani nikde neposlali. Samozrejme že som bol už rozčúlený. Informovala ma že práve otvárajú nové predajne po celom Slovensku a že ich vedúci preto nemal čas sa zastaviť a takéto veci rieši on. Čo ma ako zákazníka nemusí absolútne zaujímať.  Nuž čo som mal robiť, nechal som tenisky tam ešte som rozmýšľal že možno je tých 30 dní vrátane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cez víkend som si to celé nechal prejsť hlavou a rozhodol som sa že v pondelok sa v predajni zastavím a vypýtam si moje peniaze späť.  

V pondelok cez obednú prestávku som došiel do predajne, predložil reklamačný lístok a čakal na reakciu predavačky. Bola to tá predavačka, ktorá moju reklamáciu prijímala, čiže nemohla tušiť že som tam bol v piatok sa na tenisky spýtať. Vysmiata vybrala škatuľu spod stolu a podala mi aj tenisky na ktorých bolo na moje prekvapenie vyjadrenie k reklamácii. Zarazilo ma to veď predsa mali na moju reklamáciu 30 dní a oni to stihli v priebehu jedného víkendu??? Prečo to nebolo už prvý deň??? Načo potrebujú reklamačnú dobu 30 dní??? Rád by som vedel ktorý skúšobný úrad alebo kam to posielajú pracuje cez víkendy. Najzarážajúcejšie bolo že na vyjadrení k mojej reklamácii bolo že podľa paragrafu bla bla bla som nedodržal zákonom stanovenú lehotu od zakúpenia výrobku 2 roky.. žeby od 05.03.2007 do 19.07.2008 prešli už dva roky??? Tak som sa rozhodol reklamáciu neprevziať a poprosil som ich či by mi nemohli dať kontakt na vedúceho že by som sa s ním rád stretol a porozprával. Samozrejme že to odmietli tak som mu nechal aspoň moje číslo aby sa mi ozval.. Po ďalších dvoch týždňoch čakania na telefonát ma to prestalo baviť a rozhodol som sa ísť pre tenisky. Tenisky som si prevzal a obrátil sa na Slovenskú Obchodnú Inšpekciu (SOI)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milá tetušku som informoval o mojom probléme. Od slova do slova som jej povedal čo sa mi stalo. Tetuška mi pomohla spísať sťažnosť a informovala ma aby som im ju poslal poštou. Domov mi prišiel list že obdržali moju sťažnosť a že sa ňou budú zaoberať, ale nie sú viazaný nijakým časom.. Čo už povedal som si veď keby to nechám tak, tak aj tak svoje peniaze viac neuvidím, a tenisky sa nosiť nedali.

Asi po dvoch mesiacoch mi prišlo vyjadrenie zo SOI, že na základe skúmaní v predajni Adidas OC Centro Nitra Akademická 1/a zistili nedostatky pri vybavovaní nielen mojej reklamácie a mám sa skúsiť dohodnúť s vedúcim o mimosúdnom vyrovnaní alebo sa obrátiť na súd. Tak som sa rozhodol nechať mu v predajni odkaz aby sa mi ozval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prešiel asi ďalší týždeň kým sa mi ozval. Počas nášho rozhovoru mi asi 3x zložil telefón ale ja som bol neodbytný. Nakoniec súhlasil že sa mám zastaviť v predajni vrátiť tenisky a prevziať si peniaze.

Tak som sa natešený že sa mi podarilo zvládnuť tento zo začiatku banálny problém zastavil v predajni. Predavačka bola zrejme mimo a zabudla si vypýtať tenisky späť. Odovzdal som jej len blok. Teraz mám tenisky aj peniaze, tenisky som si zalepil a naďalej mi slúžia...  

Stálo ma to síce veľa námahy a hlavne nervov no aj tak sa mi podarilo to dohnať do zdarného konca =))

Lukáš Valent

Lukáš Valent

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som len človek Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu